Onze stichting werd ook dit jaar weer uitgenodigd door de Nationale Confederatie van Politieke Gevangenen en Rechthebbenden van Meensel-Kiezegem en de gemeente Tielt-Winge om zondag 6 augustus jl. hun herdenking bij te wonen.

Namens onze stichting Samen Verder Putten heb ik samen met Pieter Dekker een krans gelegd bij het monument in Meensel-Kiezegem ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de vergeldingsacties, uitgevoerd door de bezetter op 1 en 11 augustus 1944, waarbij vier medeburgers ter plaatse werden vermoord en 63 van de 91 gijzelaars omkwamen in concentratiekamp Neuengamme en andere kampen.

Het was een respectvolle en mooie herdenkingsdienst, met daarna de kranslegging. Na het officiële gedeelte werden alle gasten uit Nederland door burgemeester Rudi Beeken uitgenodigd voor een gezamelijke maaltijd in de Kempemolen. Dit alles met Belgische gastvrijheid en hartelijkheid!