Samen met een groot aantal plaatselijke musea, stichtingen, verenigingen, VVV Putten, Gemeente Putten, Stroud, de Kunstkelder, Wildzwijn, Oranjevereniging, Cultuurkust, PHG, Erfgoed Gelderland en diverse particulieren en anderen komen wij regelmatig samen om samen een gezamenlijk programma op te stellen voor dit kroon-herdenkingsjaar.

Dit jaar is het 75 jaar geleden dat de razzia in Putten op 1 oktober 1944 plaats vond en aankomend jaar dat Putten op 18 April 1945 door de Canadezen werd bevrijd. Er zullen ter gelegenheid hiervan allerlei activiteiten en initiatieven plaats vinden.

Stichting Samen Verder Putten organiseert op 1 oktober 2019 een Stille Tocht vanaf de Oude Kerk naar het Station.

Op 27 Januari 2020 is het Internationale Holocaust Memorial Day en zullen wij als stichting een herdenking organiseren op de Vanenburg nabij monument Sarah wat herinnert aan de periode dat op de De Vanenburg een voormalig Joods werkkamp gevestigd was.

Natuurlijk organiseren wij niet als enige activiteiten tijdens deze periode. Binnenkort verschijnt er een kalender met alle activiteiten van de verschillende partners.